“Ben Boğaziçi Caz Korosunu severim. Beğenirim. Beraber yapmak istediğim işler de var (Yeni Şarkılar da bir caz vokalli Can Yücel parçası) Şefleri Masis son derece yetenekli, üretken , hedefleri olan, çalışkan bir müzisyendir.Koroda da fevkalade iyi sesler mevcut. (En son Bodrumda bir konserde dinlemiştim) Koronun Gezi sırasındaki yaratıcı sempatik parçası da ayrıca akıllarımızdadır hep… Burada ciddi bir tartışma olmuş, pek çok dostumuz da burada söz sahibi olmuş…Dostlar bence burada bu tartışmayı kapatalım.
Caz korosu kanımca, bu Zorlu Center LA BOHEME Operası projesinde 3 ciddi hata yapmıştır… (ki hata her zaman olur, yeter ki tekrarlanmasın ve düzeltilme şansı olsun)
1- Zorlu’da para almadan bu işi yaptıklarını çok üstüne basarak anons ederek , nacizane, kanımca, kendi bindikleri dalları kesmişlerdir. (Zorlu konser bilet fiyatları NewYork Paris ile neredeyse aynı, yani kim kime niye böyle bir iyilik yapıyor anlamış değil kimse), Bu Koro, Bir daha hangi festivalden ve hangi organizasyondan 1 lira daha fazla isteyebilir?, 15-20 kişilik koronun uçak otel masrafı bir daha karşılanır mı, ciddiye alınırlar mı onu bilemedim..
2- Türkiye’de aldıkları eleştirilerin çoğu Opera camiasından. Bilindiği gibi, 20-30 yaş grubu neredeyse iki nesil şancımız işsiz.
Türkiyede kadro yok. Bırakın parasını,hakkını , mesleklerini icra edip gönüllerini doyuracak durumda değiller: ki onları da anlamak lazım, ne çok isterlerdi değil mi?
Bu insanların (ki aralarında pek çok eşsiz yetenekli, çok iyi sesli genç operacılar da var) dertlerini anlamak lazım.
Burada aslında Caz Korosu , Klasik Opera sanatının eğitimini görmüş, emek vermiş meslektaşlarına yol açmalıydı. Türkiyedeki çok ciddi sanatsal ve kurumsal krizlerin önüne dayanışmalarla geçilebilinir. yani daha da açıkçası,
“Zorlu Center, filanca piyanistden keman çalmasını istedi diye o piyanist bir dahaki konsere keman çalmasın! bilmediği işi yapmasın, ama , mesela Zorlu’ya bir kemancı tavsiye etsin”… Diyebilelim..
Gençler her şeyin iyi yapanını öne çıkarabilmeli, paylaşımcı olmalı. Boğaziçi Caz korosu değerlenirdi bu tavır ile…
3- Zorlu’nun bilet fiyatlarını realistik bulmuyorum. Türkiye’deki kültür sanat yatırımı açısından. Bu sadece zenginlerin eğlencesine dönecek bir iki yıl içinde…
İnsanlara ulaşan fikirleri severim, Zorlu konusunda hayli hayal kırıklıklarım oluşmuş durumda. Türkiye için bir şeyler yapılmalı , çocuklar için, gençler için..
Bir konser salonu sahibine para kazandırma makinesine dönüşünce bütün bu “aydınlanmacılık” sona eriyor kanımca…
Bir de detay; Ciddi bir “içindeki müzik ne*” sorusu oluşturan şef, Cem Mansur’un yönettiği bir La Boheme ise emin olun biraz Müzik bilen bir insanın o paraları vermesine cevap olamayacaktır…
Bu da kanımca üçüncü hata.”
Fazıl SAY